2010. augusztus 12., csütörtök

Az idegen a városban

Miért pont most, miért pont erről... nem tudom megmagyarázni, egy bölcs barátom szerint nem is kell mindig mindent megmagyarázni. Így a magyarázkodás végtelen hálójába-gabalyodás helyett csakúgy belekezdek...



A hétvégén néhány napra Bécsbe látogattunk Herzallerliebstemmel. Illetve az odautat külön tettük meg, mert én hamarabb leléphettem a városból.
Valójában semmilyen euforikus érzés nem kerített hatalmába egészen a pakolás pillanatáig amikor azon kaptam mag, hogy kétségbeesve dobálom be a bőröndbe a ruhákat, aztán dobálom ki, majd újra be és megint ki és a hajdani rutin szerű bepakolás helyett izgatott, kissé ingerült állapot már kellett volna, hogy sejtessen valamit kiruccanásom kimeneteléről, de én csak szorgosan dobálóztam tovább.
Vártuk a vonatot, ugyanaz a hang, ugyanazok a járatok, megállók...
...befut a railjet, leülök, elhelyezkedem, kinézek és élvezem a napfényt. Három óra ráhangolódás következik, eközben belemélyedek a könyvembe. Bő két óra múlva teszem csak le az olvasnivalót szertartás szerűen a telefonom pittyegésére , ami jelezte, hogy nincs elég tere, hogy jelet fogjon, tehát már osztrák földön járunk.
Bambulok kifelé a szürkületbe. Már csak néhány perc és megjelennek a fények. A város fényei... és ekkor belém nyilall egy furcsa érzés, nem megmagyarázható.


Leszálltam a vonatról, minden ismerős és mégis idegen. Kicsit remegett kezem lábam, egy pillanatra megálltam a peronon, beleszippantottam a levegőbe, hirtelen könny szökött a szemembe, mintha az egész város átölelt volna és azt mondta volna: Isten hozott újra itthon.
Ezek a vegyes érzések kavarogtak bennem körülbelül másfél napig.
Az idő borzasztó volt majdnem végig szakadt. Péntek délután szaladok a kis Plushenkoért (bölcs barátom bölcs gyermeke) a koripályára, Tschibo poharat szorongatva állok a metró közepén, a nagy tolakodásban meglökik a kezem, a forró ital végig szalad a pulcsimon, s mint a vert hadak hagyom el a tett színhelyét óriási folttal a hasamon. Akkor világossá vált minden, idegen vagyok a városban, már csak egy idegen.
Idegen, egy külföldi, egy turista, így aztán szemrebbenés nélkül vettem elő a fényképezőgépem, mert tetszett az épület és holnap már nem látom, mert most csak átutazóban vagyok.





Az esős szombatot ragyogó napsütéses vasárnap váltotta. Ideális a gyönyörű Belvedere megtekintésére és mivel úgy gondoltam, hogy abban a művészeti élményben, amiben nekem tavaly részem volt, BiG-nek is részesülnie kell. Közösen néztük meg a lehengerlő Klimt alkotást, a Csókot. Abban a pillanatban visszatértek a régi érzések, elállt a lélegzetem, libabőrös lettem tetőtől talpig, szinte sírni tudtam volna.



Végül elvillamosoztunk a szállásunkra, ahol gyorsan összepakoltunk, mert sietni kellett, hiszen indult a vonatunk... HAZA!

4 megjegyzés:

Lili írta...

En a Napraforgok elott szoktam libaborozni es majdnem sirni (Londonban). :) (A Csok-ot meg nem lattam 'eloben'.) Mas: hol lehet ilyen latte-keszitot kapni? ;) Vagy tudod, hogy lehet hazilag elkesziteni? Nagyon jol nez ki! :)

Lili írta...

(Ja, most mar - felnagyitva :o - latom, mi a neve a kavegepnek.)

Norka írta...

A Tschiboban kapható, nem tudom itthon mennyibe kerül, Bécsben éppen akciós volt 77EU-ért, kicsit sajnálom, h nem hoztam egyet magammal. Kapszlis kávéfőző, tejgőzőlővel.:) Egészen más hangulata lesz így a kávézásnak.

Pimpilla írta...

Hasonlókat érzek én is, csak Budapesttel. :)

Imádom olvasni a történeteidet, ugye tudod?

De ez a Bécs... ez most különlegesen jó volt!!
Akarom látni ezt a várost, VELED együtt!

Puszillak!